Razem możemy więcej, lepiej, zdrowiej!!! #FunduszeUE , #FunduszeEuropejskie

Firma PPH KARMEL S.C. Alina Dąbrowska Marta Dąbrowska-Sowa uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Wdrożenie wyników prac B+R celem dywersyfikacji oferty firmy PPH KARMEL S.C. i wprowadzenia innowacji produktowej w zakresie prozdrowotnych lizaków o obniżonej zawartości cukru”.

Realizacja projektu doprowadzi do podniesienia konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstwa na rynku krajowym poprzez wprowadzenie na rynek nowatorskiego produktu cukierniczego, tj. lizaka ziołowego. Prace koncepcyjne nad nowym, innowacyjnym produktem oraz analiza cech doprowadziły do powstania lepszej, zdrowszej wersji produktu.

Obiorcami produktów będą dystrybutorzy i hurtownie spożywcze oraz hurtownie słodyczy.

Projekt obejmuje realizację 5 zadań:

  • Zakup, dostawa i montaż maszyny do formowania i zawijania lizaków - 1 szt.
  • Zakup, dostawa i montaż stołów do schładzania mas - 3 szt.
  • Zakup, dostawa i montaż agregatu wody lodowej - 1 szt.
  • Zakup, dostawa i montaż węzła parowego - 1 szt.
  • Zakup, dostawa i montaż przenośnikowego detektora metali - 1 szt.

Efektem realizacji projektu i wdrożenia wyników prac B+R będzie dywersyfikacja oferty firmy o nowy produkt: lizaki ziołowe (lizak w kształcie serca oraz 3 rodzaje lizaków z dinozaurem w formie 3D), która doprowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu oraz wprowadzenia na rynek regionalny i krajowy nowego produktu, co przełoży się na wzrost sprzedaży, w tym sprzedaży eksportowej a także na wzrost zatrudnienia (zostanie zatrudniona co najmniej 1 osoba na stanowisku: operator maszyny).

#FunduszeUE

Wartość projektu: 4 280 295,47 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 2 435 940,51 zł

________________________________________________________

PPH KARMEL S.C. ALINA DĄBROWSKA MARTA DĄBROWSKA realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Audyt i Strategia wzornicza w firmie
PPH KARMEL S.C. ALINA DĄBROWSKA MARTA DĄBROWSKA”

Celem projektu jest zwiększenie potencjału oraz konkurencyjności PPH KARMEL S.C. ALINA DĄBROWSKA MARTA DĄBROWSKA poprzez wykorzystanie wzornictwa w działalności firmy.

Efekt projektu: Prognozowanym wynikiem projektu jest poszukiwanie możliwości dotarcia na nowy, dotychczas niewykorzystywany obszar rynku jakim jest dystrybucja i sprzedaż detaliczna pod marką własną producenta.

Wartość projektu ogółem wynosi: 79 950,00 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 55 250,00 PLN


________________________________________________________

 

Tytuł projektu: ,,Dobre, bo z Podlasia II.
Promocja województwa i lokalnych firm spożywczych na międzynarodowych targach SIAL Paris 2020”

O projekcie:
Projekt zakłada udział partnerów w jednych z największych na świecie międzynarodowych targach spożywczych SIAL Paris 2020 w charakterze wystawców. Dzięki dotacji, na targi pojadą cztery podlaskie firmy z branży spożywczej: trzy mikro i jedna mała, oraz, jako lider projektu, Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. Na wspólnym stoisku wystawienniczym eksponowane będą towary eksportowe oraz promowany nasz region. W ramach projektu zostanie wynajęta powierzchnia wystawiennicza wraz ze wszystkimi częściami składowymi oraz zaprojektowane, stworzone wspólne stoisko wystawiennicze. Udział w targach obejmie również działania związane z logistyką, tj. wybór wykonawców usług, rezerwację noclegów, transportu i pobytu.

Cele projektu:
Celem strategicznym projektu jest polepszenie warunków do rozwoju firm z sektora MŚP. Cele szczegółowe:
a) zwiększenie kompetencji podlaskich przedsiębiorców z sektora spożywczego w zakresie współpracy międzynarodowej;
b) dostarczenie dopasowanego do potrzeb podlaskich przedsiębiorców narzędzia wsparcia w przygotowaniu do targów oraz pomoc na etapie uczestnictwa w wydarzeniu;
c) promocja lokalnych firm spożywczych na rynkach zagranicznych;
d) nawiązanie międzynarodowych relacji biznesowych na priorytetowych rynkach zagranicznych;
e) promocja i zwiększenie rozpoznawalności marki województwa podlaskiego;
f) wzmocnienie rezultatów promocji firm spożywczych na rynkach zagranicznych;
g) pobudzenie lokalnej przedsiębiorczości.

Planowane efekty:
Podpisanie 3 listów intencyjnych o współpracy. Długofalowym efektem realizacji projektu będzie spójna promocja woj. podlaskiego i kluczowej branży spożywczej skierowana zarówno do innych wystawców i potencjalnych kontrahentów, jak i osób odwiedzających targi, co z kolei ma szanse przełożyć się na wzmocnienie pozycji regionu w świecie. Wartość projektu: 330 020,05 zł Wkład Funduszy Europejskich: dofinansowanie 239 398,00 zł